Gezond in beweging met FitStap!

Artikelen

Snel last van koude handen en voeten? Lees dan deze tips

In de winter kun je prima wandelen. Sterker nog: van bewegen krijg je het in de winter juist lekker warm. Houden koude handen en voeten je tegen om naar buiten te gaan? Lees dan deze tips.

Lees meer

Waarom wandelen in de winter supergezond is

In de winter is het heel fijn om op de bank naar je favoriete Netflix-serie te kijken. Maar wist je dat je in de winter ook prima buiten kunt wandelen? Het is zelfs supergezond. FitStap legt uit waarom.

Lees meer

Cognitieve fitness: bewegen met je lichaam én je brein

Bewegen is goed voor je geest. Door tijdens het bewegen je hersenen aan het werk te zetten, kun je jouw brein zelfs nog extra trainen. Hoe kun je lichamelijke en geestelijke inspanning met elkaar combineren?

Lees meer

Bewegen om beter te slapen: FitStap geeft tips

Beweging en goede voeding zijn belangrijk voor je gezondheid, maar voldoende nachtrust ook. Bewegen, zoals wandelen, kan je helpen om beter te slapen. FitStap geeft je tips.

Lees meer

Wandelen in slecht weer: tips om droog en warm te blijven

Ook in de herfst en de winter kun je prima wandelen. Je moet alleen wel extra aandacht besteden aan je uitrusting. Waar moet je aan denken als je in de kou of in de regen gaat wandelen? FitStap geeft je tips.

Lees meer

Beginnen met wandelen: dit heb je nodig

Je hebt de eerste stap gezet: je gaat beginnen met wandelen. Bijvoorbeeld om fitter te worden of om wat af te vallen. Wat heb je nodig als beginnende wandelaar? We zetten het voor je op een rij.

Lees meer