Gezond in beweging met FitStap!

FAQ

Algemeen

  • Wanneer start FitStap?

FitStap start met een groepstraining op de datum die vermeld staat in het locatie overzicht. Check hier het overzicht of er op jouw locatie een programma start.

  • Ik kan mijn gewenste locatie niet vinden. Wordt FitStap daar dan niet aangeboden?

Het kan zijn dat er op de door jou gewenste locatie nog geen programma start. Je kunt jouw voorkeur aan ons doorgeven via info@fitstap.nl. Wij laten het dan weten als er een programma (in de directe omgeving van) jouw gewenste locatie start.

  • Ik hoorde dat er een FitStap nieuwsbrief is. Hoe kan ik mij daarop abonneren?

De FitStap nieuwsbrief komt één keer per maand uit. Wil je op de hoogte blijven van het laatste FitStap nieuws en (wandel)inspiratie opdoen? Klik dan hier om je te abonneren op de gratis FitStap nieuwsbrief.

Betaling & inschrijving

  • Hoe weet ik of het inschrijven gelukt is?

Je inschrijving is gelukt als je betaald hebt én als je een bevestigingsmail met daarin de bevestiging van je startlocatie en -datum hebt ontvangen. Heb je deze niet ontvangen? Check dan eerst even de map "Ongewenste Berichten" van je mailbox. Nog steeds geen bevestigingsmail? Stuur dan een mailtje naar info@FitStap.nl en vermeld daarin je naam en jouw correcte e-mailadres. Het is heel handig om ook vast een kopie van je betaling mee te sturen, dan kunnen wij alles in 1 keer helemaal goed voor je afhandelen. En dan kun jij zonder zorgen beginnen aan je programma.

  • Ik heb een foutje gemaakt in het e-mailadres waarmee ik heb ingeschreven. Kunnen jullie mijn e-mailadres aanpassen?

Geen probleem. Stuur je correcte mailadres naar info@fitstap.nl en wij zullen het aanpassen in je inschrijfgegevens.

  • Kan ik ook op een andere manier betalen dan met iDEAL?

Betaling via iDEAL heeft de voorkeur. iDEAL-betaling werkt simpel en veilig. Via het inschrijfformulier word je doorgelinkt voor de betaling. Kun je niet internetbankieren? Neem dan contact met ons op via 024-3655575 of mail het ingevulde aanmeldformulier naar info@fitstap.nl. De administratiekosten voor een niet iDEAL-betaling zijn €7,50.

Annuleren

  • Krijg ik mijn geld terug als ik mijn inschrijving annuleer?

Als je annuleert kun je geen geld terugkrijgen. Na inschrijving rekenen we op je. Meer info hierover lees je in de leveringsvoorwaarden.

De app

  • Waar kan ik de FitStap app downloaden?

Je kunt de FitStap app downloaden via de Apple App Store (voor iOS) of de Google Play Store (voor Android). Na jouw aanmelding en betaling ontvang je een registratiecode waarmee je de app kunt activeren.

  • Welke iOS- of Androidversie heb ik nodig voor de FitStap app?

De app is beschikbaar voor iOS 10.3 en Android 5.1.

  • Ik heb zojuist geprobeerd in te loggen, maar krijg de melding dat de registratiecode onjuist is. Wat moet ik nu doen?

Je kunt jezelf maar een keer registreren, als de registratiecode al verbruikt is heb je dit waarschijnlijk al gedaan (er is al een account aangemaakt met jouw e-mailadres). Ga naar het 'inlogscherm' en log jezelf in met het reeds bekende e-mailadres en het gekozen wachtwoord. Mocht je het wachtwoord zijn vergeten dan kan er gebruik worden gemaakt van de wachtwoord vergeten functionaliteit op het inlogscherm.

Afmelden voor een training

  • Kan ik een groepstraining missen?

Het is natuurlijk het beste als je alle groepstrainingen bijwoont. Kun je onverhoopt toch een keer niet aanwezig zijn? Meld je dan af bij jouw FitStap coach. De groepstraining kan echter niet worden ingehaald. De opdrachten in de FitStap app zijn wel gewoon beschikbaar. Deze kun je in de betreffende week zelfstandig uitvoeren.

  • Kan ik de eerste groepstraining missen?

Ja, dat is mogelijk maar wel jammer. Het is zeker leuk en handig om er de eerste training bij te zijn. Je maakt dan kennis met je mede-deelnemers en met jouw FitStap coach. Bovendien krijg je tijdens de eerste groepstraining veel informatie over het programma. Daarnaast staat er een wandeltest op het programma. Dit maakt het mogelijk om aan het einde van het programma te zien wat jouw vooruitgang is geweest.

  • Krijg ik geld retour als ik een groepstraining mis?

Nee, bij het missen van een groepstraining krijg je geen geld retour. Meer info hierover lees je in de leveringsvoorwaarden.

Kan ik het wel?

  • Ik ben niet sportief en/of heb fysieke problemen als ik ga wandelen. Kan ik meedoen?

Jazeker! Het FitStap programma is voor iedereen. Mannen en vrouwen, jong en oud, totaal ongetraind en sportievelingen, maar ook als je een chronische aandoening hebt. De FitStap coach zorgt ervoor dat iedereen op eigen niveau en intensiteit kan deelnemen en zal je helpen bij het juist uitvoeren van beweegoefeningen. Twijfel je of je de trainingen bij kunt benen? Meld je dan aan voor een gratis proefles. Twijfel je over je gezondheid? Lees dan verder of een sportmedische keuring wat voor jou is.

  • Wanneer is een sportmedische keuring nodig?

Ben je ouder dan 35 jaar en heb je langere tijd niet gesport, of heb je risicofactoren voor hart- en vaatziekten? Dan is het verstandig om een sportmedisch onderzoek te laten doen.
Heb je een fors overgewicht (een BMI van > 27,5 < 30) dan is het juist verstandig om te beginnen met wandelen. Andere sporten zijn vaak te belastend voor je gewrichten of te intensief. Berekenen hier jouw BMI.
Heb je een BMI van 30 of meer, of een chronische hart- of bloedvatziekte of aandoening? Dan is het zeker verstandig om een sportmedisch onderzoek te laten doen voordat je gaat sporten.

Training

  • Waar kan ik terecht als ik tijdens het programma vragen heb?

Tijdens het programma is jouw FitStap coach je eerste aanspreekpunt.

  • Gaan we echt een uur wandelen?

Geen zorgen. De les begint altijd met een uitgebreide warming up en oefeningen. Dan begint de zogenaamde ‘kerntraining’ waaraan je op jouw niveau deelneemt. Je sluit de groepstraining af met een cooling down. Tot slot is er na de groepstraining een gezamenlijke afsluiting waarin je de opdrachten van afgelopen week en die voor komende week bespreekt. Twijfel je of je de trainingen bij kunt benen? Meld je dan aan voor een gratis proefles.

  • Hoeveel trainingen doe je in één week?

Naast de groepstraining train je twee keer per week zelfstandig. Via de app krijg je een beschrijving van deze trainingen. Je kunt de zelfstandige trainingen natuurlijk ook samen met iemand lopen.

Kleding en schoenen

  • Welke schoenen heb ik nodig?

Het beste wandel je op een paar echte wandelschoenen die passen bij jouw type voet. Welke dat zijn, weten ze in speciaalzaken. Meestal kun je hier een looptest- of voetanalyse doen, zodat zij je precies kunnen adviseren welke schoen voor jou het best is.

  • Welke kleding heb ik nodig?

Het beste draag je verschillende laagjes. Een onderlaag die je dicht op je huid draagt, houdt je huid droog als je gaat transpireren. Een tweede laag om je warm te houden, bijvoorbeeld een fleecetrui. En eventueel een derde laag die regen of wind tegenhoudt.