Frouke Visser

Wandel je fit!

Vitaal en gezond door wandelen!

Regelmatig wandelen heeft positieve effecten op je gezondheid. Niet alleen voor je lijf, ook voor je geest. Bovendien ben je lekker in de buitenlucht en heb je weinig risico op blessures. Wil je graag bewegen in de natuur en komt het er in je eentje niet van? Ben je de draad weer aan het oppakken na een ziekteperiode? Vind je het spannend om je lijf weer te vertrouwen en kun je daar begeleiding bij gebruiken? Wil je graag aan de slag, maar weet je niet hoe je je wandeltraining kunt opbouwen? Dan kan het FitStap-programma je daarbij helpen.

Mijn naam is Frouke Visser en ik ben gecertificeerd FitStap-coach. Ik loop graag dagtochten of meerdaagse trekkings in binnen-en buitenland. Maar ook een blokje om vanuit huis doet me altijd goed. Ik weet uit ervaring wat wandelen in de natuur voor je kan doen en wil je graag ondersteunen om die stap ook te zetten.

FitStap is een beweegprogramma van 12 weken van de KWBN waarin je door mij begeleid wordt. Het programma wordt ondersteund door een app die bij de trainingsprijs is inbegrepen. Wat gaan we doen:

  • We komen op een vast moment per week bij elkaar voor een uur training.
  • Een groep bestaat uit min. 6 en max. 12 deelnemers.
  • In de bijeenkomsten besteden we aandacht aan houding, techniek, conditie, kracht, en we doen verrassende oefeningen uit de cognitieve fitness.
  • In de dagen erna plan je 2 trainingsmomenten om individueel aan de slag te gaan. In de FitStap-app staan deze trainingen voor je klaar, je hoeft ze niet zelf te bedenken.
  • Ook kun je in de app meer lezen over voeding, cognitieve fitness, mental coaching.

Opmerkingen van anderen die bij mij een wandeltraining volgden:

  • Ik wandel nu vaker, verder en sneller!
  • De trainer legt goed uit (inclusief materiaal op papier en filmpjes), stimuleert contact met elkaar, en liet ons gelijk de aandachtspunten toepassen.
  • Wandelen op deze manier is sport: het heeft effect op conditie, tempo, kracht en ik viel er ook nog eens van af!
  • Het is een gemoedelijke sfeer en er wordt met iedereen rekening gehouden.

Heb je nog vragen voordat je je inschrijft, mail me dan gerust!

Trainingslocaties

Hieronder zie je welk(e) FitStap-programma(‘s) deze coach aanbiedt. Kies je programma en schrijf je in.

Frouke Visser heeft geen trainingen beschikbaar.

Zo werkt het

Beweegprogramma van 12 weken

Een beweegprogramma van 12 weken met iedere week 1 groepstraining en 2 zelfstandige trainingsmomenten.

Begeleiding van een professionele FitStap coach

Onder begeleiding van jouw professionele FitStap coach leer je alles over gezond bewegen.

Zowel lichaam als geest staan centraal

Naast wandelen is er ook aandacht voor: mental coaching, voedingsadvies en ‘cognitieve fitness’.

Online contact met je FitStap coach

Tijdens het programma onderhoud je online contact met je FitStap coach via de gratis app over je voortgang.

Gezond in beweging met FitStap!

Contactgegevens

Heb je vragen aan deze FitStap-coach over de wandeltrainingen?

06-44372703

Ervaringen

Conny Giesen

Deelneemster pilot FitStap

‘Het mooie aan FitStap is dat je in twaalf weken tijd nieuwe gewoontes aanleert. En je leert echt je eigen grenzen kennen, dat vind ik heel waardevol. Elke dag 10.000 stappen zetten, dat is nu mijn doel.’

Karin van den Broek

Deelnemer aan FitStap

‘FitStap is laagdrempelig, iedereen kan meedoen met de trainingen. Bovendien heeft iedereen binnen de groep hetzelfde doel: fitter worden. We motiveren elkaar enorm. En het is nog gezellig ook!’

Henk Jansma

Deelnemer aan FitStap

‘Ik ben gaan wandelen om af te vallen. Onlangs bleek dat mijn bloeddruk te hoog is en daarom adviseerde de huisarts mij om gezonder te gaan leven. FitStap stimuleert mij om hier ook echt mee aan de slag te gaan. De opdrachten die we via de app krijgen zijn nuttig en zijn erg leuk om te doen.’

Petra Willems

Deelnemer aan FitStap

‘Ik heb artrose en heb er daarom moeite mee om aan het begin van de training op gang te komen. Gelukkig kan ik binnen FitStap alle trainingen in mijn eigen tempo uitvoeren. De coach houdt daar heel goed rekening mee. De trainingen zijn altijd goed uitvoerbaar, zelfs voor mij met mijn beperking.’