Nicole de Lange

Lekker Fit door wandelen

Vitaal en gezond door wandelen!

Wil jij je weer lekker in je vel voelen, fit genoeg zijn om de dagelijkse dingen met voldoening te doen, maar ontbreekt het jou aan doorzettingsvermogen om een gezonde leefstijl op te pakken, dan is de FitStap-training een mooi programma om hier de eerste stappen mee te zetten.

Wandelen is goed voor lichaam en geest, het is een matig intensieve belasting voor je lichaam. Dit zorgt ervoor dat je lichaam sneller herstelt dan bij een intensieve belasting op je lichaam. Wandelen zorgt voor sterke spieren en botten, is goed voor hart en bloedvaten, helpt bij afvallen en zorgt ervoor dat je je meer kunt ontspannen, je voelt je lekkerder in je vel!

Voldoende beweging, liefst elke dag minimaal 30 minuten, is een onderdeel van een goede leefstijl. Het FitStap programma is een compleet gezondheidsprogramma, waarbij ook naast beweging ook aandacht is voor gezonde voeding en een fitter brein. Vaak is het lastig om de motivatie vast te houden voor het veranderen van een gezonde leefstijl. Daarom werkt het goed om dit aan de hand van een programma (12 weken) te doen, 1 keer in de week is er een groepstraining waarin je een goede wandeltechniek leert om blessures te voorkomen, daarnaast ga je met de FitStap-app elke week nog 2 zelfstandige wandeltrainingen inplannen. Er is veel aandacht voor een gezond eetpatroon en werken we met leuke opdrachten om je brein te stimuleren.

Uit ervaring weet ik wat het is om met lichamelijke beperkingen te leven, ik had veel pijn in mijn spieren, bewegen vond ik daarom erg lastig en kwam in een neerwaartse spiraal terecht. Ik heb verschillende sporten geprobeerd om weer fit te worden, maar veel sporten waren te belastend voor mijn lichaam. Toen ik ging wandelen merkte ik dat dit voor mij haalbaar was en ervaarde veel meer voordelen. Mijn spieren werden weer sterk, ik kreeg meer conditie, het werkte stress verlagend en ik had een beter humeur. Dit is ook de reden dat ik enthousiast ben over dit programma van de KWBN om mensen te begeleiden naar een fitter bestaan.

Ik werk als psychosociaal therapeut in Praktijk Your Power, waar ik mensen met psychische klachten begeleid. Ik zie bij cliënten die naast gesprekken ook meer gaan bewegen zij hier veel baat bij hebben. Ons lijf en ons brein wordt daar gewoon sterker en blijer van! Dus een goede reden om te starten met wandelen.

Voor wie is deze training geschikt?

Wil je een paar kilo afvallen, heb je diabetes, reuma of andere chronische aandoeningen dan is deze training uitermate geschikt voor jou, omdat er individuele begeleiding is om je eigen doelen te behalen.

Tijdens de beperkingen van corona werken we met maximale groepsgrote van 6 deelnemers.

Voor meer informatie kijk op www.praktijkyourpower.nl

Trainingslocaties

Hieronder zie je welk(e) FitStap-programma(‘s) deze coach aanbiedt. Kies je programma en schrijf je in.

Geïnteresseerd in een ander tijdstip?

Zo werkt het

Beweegprogramma van 12 weken

Een beweegprogramma van 12 weken met iedere week 1 groepstraining en 2 zelfstandige trainingsmomenten.

Begeleiding van een professionele FitStap coach

Onder begeleiding van jouw professionele FitStap coach leer je alles over gezond bewegen.

Zowel lichaam als geest staan centraal

Naast wandelen is er ook aandacht voor: mental coaching, voedingsadvies en ‘cognitieve fitness’.

Online contact met je FitStap coach

Tijdens het programma onderhoud je online contact met je FitStap coach via de gratis app over je voortgang.

Gezond in beweging met FitStap!

Contactgegevens

Heb je vragen aan deze FitStap-coach over de wandeltrainingen?

06-28893086

Ervaringen

Conny Giesen

Deelneemster pilot FitStap

‘Het mooie aan FitStap is dat je in twaalf weken tijd nieuwe gewoontes aanleert. En je leert echt je eigen grenzen kennen, dat vind ik heel waardevol. Elke dag 10.000 stappen zetten, dat is nu mijn doel.’

Karin van den Broek

Deelnemer aan FitStap

‘FitStap is laagdrempelig, iedereen kan meedoen met de trainingen. Bovendien heeft iedereen binnen de groep hetzelfde doel: fitter worden. We motiveren elkaar enorm. En het is nog gezellig ook!’

Henk Jansma

Deelnemer aan FitStap

‘Ik ben gaan wandelen om af te vallen. Onlangs bleek dat mijn bloeddruk te hoog is en daarom adviseerde de huisarts mij om gezonder te gaan leven. FitStap stimuleert mij om hier ook echt mee aan de slag te gaan. De opdrachten die we via de app krijgen zijn nuttig en zijn erg leuk om te doen.’

Petra Willems

Deelnemer aan FitStap

‘Ik heb artrose en heb er daarom moeite mee om aan het begin van de training op gang te komen. Gelukkig kan ik binnen FitStap alle trainingen in mijn eigen tempo uitvoeren. De coach houdt daar heel goed rekening mee. De trainingen zijn altijd goed uitvoerbaar, zelfs voor mij met mijn beperking.’