Gezond in beweging met FitStap!

Zo word je weer fit na je vakantie

De zomervakantie is voorbij, tijd om weer in beweging te komen. Hoe pak je de draad na een wat minder actieve periode weer op? Met deze tips helpen we je op weg.

Start zo snel mogelijk

Van uitstel komt afstel, dat geldt ook voor je plannen om te gaan bewegen. Stel je voornemen om meer te gaan bewegen en om aan je fitheid te werken daarom niet uit, maar begin zo snel mogelijk na je vakantie.

Bepaal een realistisch doel

Stel voor jezelf een doel vast dat komend najaar voor jou haalbaar is. Wat dacht je bijvoorbeeld van 5 kilometer kunnen wandelen aan het einde van dit jaar? Of jezelf fitter voelen, dat is ook al een prima doel.

Probeer weer op je voeding te letten

In de vakantie heb je misschien wat minder op je voeding gelet. Dat is helemaal niet erg, want je kunt na je vakantie de draad weer oppakken. Zorg ervoor dat je na je vakantie weer structuur in je voedingspatroon aanbrengt. FitStap kan je daarbij helpen.

Doe mee aan een groepstraining of programma

Meedoen aan een groepstraining of programma, zoals bijvoorbeeld FitStap, is een goede stap om meer te gaan bewegen. Je kunt dan bovendien in contact komen met andere deelnemers. Misschien vind je wel een trainingsmaatje.

Geef jezelf een nieuwe outfit cadeau

Een nieuwe outfit kan je motiveren om de deur uit te gaan voor je training. Het is heerlijk om met nieuwe kleding of nieuwe schoenen een frisse start te maken toch?

Geniet van de herfst

De herfst komt eraan en dat is een prachtig seizoen om naar buiten te gaan om te bewegen. Bedenk je dat je tijdens je wandeltraining heel veel moois kunt zien, zoals paddenstoelen en gekleurde bladeren. Dan is het een stuk makkelijker om de deur uit te stappen voor je training.

Moeite om te beginnen?

Vind je het moeilijk om de eerste stap te zetten om meer te gaan bewegen? Laat je helpen door FitStap. Dit is een uniek beweegprogramma van de Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN). FitStap is meer dan alleen wandelen, want je gaat ook aan de slag met gezonde voeding, mental coaching en cognitieve fitness.

Joyce de Vries (42) deed dit voorjaar mee aan FitStap. ‘Al heel lang had ik het plan om gezonder te gaan leven, maar steeds stelde ik mijn goede voornemen uit. Ik ging op zoek naar een goede stok achter de deur en deze vond ik in de vorm van FitStap. Door mijn coach, maar zeker ook door mijn groepsgenoten, raakte ik heel gemotiveerd om aan mijn persoonlijke doel te werken. Na twaalf weken wilde ik tien kilometer achter elkaar kunnen wandelen, zonder tussenstops. Ik heb mijn doel inmiddels behaald. Alle tips die ik tijdens FitStap kreeg, gebruik ik nu nog steeds. Wat mijn nieuwe doel is? Een tocht van 40 kilometer lopen, komend voorjaar.’

Ja, ik wil deelnemen