Gezond in beweging met FitStap!

Artikelen

De 5 voordelen van trainen in een groep

Wandelen kan prima alleen, maar uit trainen in een groep kun je veel voordelen halen. Welke? FitStap zet ze voor je op een rij. Van extra motivatie tot gezelligheid.

Lees meer

Tip van FitStap-coach Joyce: Trainen in slecht weer

Heb je net je wandelkleding aangetrokken voor een training, zie je dat het regent! Wat moet je doen als je wilt trainen en het is slecht weer? FitStap-coach Joyce Himbrecht geeft tips.

Lees meer

Snel last van koude handen en voeten? Lees dan deze tips

In de winter kun je prima wandelen. Sterker nog: van bewegen krijg je het in de winter juist lekker warm. Houden koude handen en voeten je tegen om naar buiten te gaan? Lees dan deze tips.

Lees meer

Waarom wandelen in de winter supergezond is

In de winter is het heel fijn om op de bank naar je favoriete Netflix-serie te kijken. Maar wist je dat je in de winter ook prima buiten kunt wandelen? Het is zelfs supergezond. FitStap legt uit waarom.

Lees meer

Cognitieve fitness: bewegen met je lichaam én je brein

Bewegen is goed voor je geest. Door tijdens het bewegen je hersenen aan het werk te zetten, kun je jouw brein zelfs nog extra trainen. Hoe kun je lichamelijke en geestelijke inspanning met elkaar combineren?

Lees meer

Bewegen om beter te slapen: FitStap geeft tips

Beweging en goede voeding zijn belangrijk voor je gezondheid, maar voldoende nachtrust ook. Bewegen, zoals wandelen, kan je helpen om beter te slapen. FitStap geeft je tips.

Lees meer