Gezond in beweging met FitStap!

Artikelen

Met deze tips kom je de feestdagen gezond door

De feestdagen staan voor de deur. Een tijd van warmte en gezelligheid, en van lekker eten. Hoe kun je deze dagen toch nog een beetje gezond houden? FitStap geeft je tips (en wenst je hele mooie feestdagen).

Lees meer

Tip van FitStap-coach Marianne: Zo beweeg je méér

Wil jij meer bewegen in je dagelijks leven, maar weet je niet goed hoe je dit moet doen? FitStap-coach Marianne Wildenberg geeft je tips om meer beweging in je (werk)dag aan te brengen.

Lees meer

Cognitieve fitness: bewegen met je lichaam én je brein

Bewegen is goed voor je geest. Door tijdens het bewegen je hersenen aan het werk te zetten, kun je jouw brein zelfs nog extra trainen. Hoe kun je lichamelijke en geestelijke inspanning met elkaar combineren?

Lees meer

FitStap-deelnemer Jolanda Verhoeven aan het woord

Jolanda Verhoeven volgde dit najaar in Heumen bij coach Linda Leenders het programma FitStap. Hoe kijkt Jolanda terug op deze periode van 12 weken FitStap?

Lees meer

Hoe lang wandelen om calorieën van een voedingsmiddel te verbranden?

Met wandelen gebruik je energie ofwel je verbrandt calorieën. Het is interessant om te weten hoe lang je moet wandelen om de calorieën van een bepaald voedingsmiddel te verbranden. Maar hoe?

Lees meer

Bewegen om beter te slapen: FitStap geeft tips

Beweging en goede voeding zijn belangrijk voor je gezondheid, maar voldoende nachtrust ook. Bewegen, zoals wandelen, kan je helpen om beter te slapen. FitStap geeft je tips.

Lees meer